ΑΝΕΜΟΣΠΗΛΙΑ – ΓΙΟΥΧΤΑΣ – ΑΡΧΑΝΕΣ

Πλησιέστερος οικισμός: Επάνω και Κάτω Αρχάνες

Απόσταση: 7,7 χλμ.

Διάρκεια: 3 ώρες

Συντεταγμένες εισόδου: 35° 15.341’Ν / 25° 8.672’Ε (Ανεμόσπηλια)

Συντεταγμένες εξόδου: 35° 14.195’Ν / 25° 9.239’Ε (Επάνω Αρχάνες – περιφεριακός)

Είδος μονοπατιού: Χαραγμένο μονοπάτι με σήμανση

Βαθμός δυσκολίας: Μέτριος

Προτεινόμενη περίοδος: Όλο το χρόνο

Τουριστικές εξυπηρετήσεις: Θα βρείτε τα πάντα στον οικισμό των Επάνω Αρχανών

Από τον περιφερειακό δρόμο Αρχανών στρίβετε δεξιά στο δρόμο όπου υπάρχει πινακίδα «Βασιλειές». Προχωράτε προσεκτικά το στενό ανηφορικό δρόμο με πολλές απότομες στροφές μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο «Ανεμόσπηλια» όπου διαμορφώνεται μικρός χώρος στάθμευσης. Στον περιφραγμένο αρχαιολογικό χώρο Ανεμόσπηλια δεν μπορείτε να μπείτε, παρά μόνο αν έχει προηγηθεί συνεννόηση με την αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία (τηλ.: 2810 752712 – Αρχαιολογική Συλλογή Αρχανών). Από εκεί ξεκινάει το μονοπάτι που θα ακολουθήσετε μέχρι την κορυφή του Γιούχτα.

Η διαδρομή ακολουθεί το δυτικό πρανές του ανθρωπόμορφου βουνού. Λίγο πριν την κορυφή (περίπου στο ύψος όπου βρίσκεται η κεραία τηλεπικοινωνιών) διακρίνονται τα απομεινάρια από το μινωικό ιερό κορυφής. Συνεχίζετε μέχρι το εκκλησάκι του Αφέντη Χριστού από όπου απολαμβάνετε την πανοραμική θέα προς όλη την περιοχή του Ηρακλείου. Από εκεί ξεκινάει δεύτερο μονοπάτι, διαρκώς κατηφορικό που ακολουθεί την ανατολική πλευρά του Γιούχτα και καταλήγει στον περιφερειακό δρόμο των Αρχανών (σημείο όπου υπάρχει πινακίδα «Αφέντης Χριστός»). Σημειώστε ότι θα πρέπει να έχετε από πριν μεριμνήσει να αφήσετε ένα αυτοκίνητο στο σημείο τερματισμού του σημείου όπου θα καταλήξετε, διότι η αφετηρία και ο τερματισμός έχουν αρκετή απόσταση μεταξύ τους έτσι που, πεζοπορώντας, μπορεί να χρειαστείτε πάνω από 1 ώρα σε άσφαλτο.

Κατεβάστε το KML αρχείο της διαδρομής στη συσκευή σας:  (kml) Ανεμόσπηλια – Γιούχτας – Αρχάνες